A wiec tak o to poradnik dla FA skopiowany z www.cabal-online.org Napisany przez " Shapiira " i wklejony specjalnie dla IRAPH | Doda³em akurat ten poradnik bo nie mam za du¿o pojêcia o FA a ten jest naprawde ciekawie i dobrze napisany (sam z niego korzysta³em graj±c FA)
" Kilka s³ów wstêpu:
Fa jest klas± typu "Archer" (£ucznik) Jednak on siê ró¿ni od tych tradycyjnych archerów tym, ¿e tutaj nie ma strza³ ani ³uku tylko jest magia oraz "Astral bow", który przyzywamy za pomoc± specjalnego skilla(znajduje siê on w "skill" w zak³adce "special").
Aby wezwaæ "Astral bow" nie trzeba mieæ nic, aczkolwiek 2x orb lub 2x crystal lub 1x crystal i 1x orb dodaj± ró¿ne bonusy.
Bonusy jakie daje ten skill zale¿± one od jako¶ci orba/crystala który trzymamy w lewej rêce postaci. S± one nastêpuj±ce:
Crude:Magic +2 Hit Rate +4 Critical Rate +2%
Red:Magic +3 Hit Rate +7 Critical Rate +3%
Coraleye:Magic +4 Hit Rate +10 Critical Rate +4%
Citrine:Magic +5 Hit Rate +13 Critical Rate +5%
Bluestin:Magic +6 Hit Rate +16 Critical Rate +6%
Pherystin:Magic +7 Hit Rate +19 Critical Rate +7%
Aqua:Magic +8 Hit Rate +22 Critical Rate +8%
Lapis:Magic +9 Hit Rate +25 Critical Rate +9%
Topaz:Magic +10 Hit Rate +28 Critical Rate +10%
SigMetal:Magic +10 Hit Rate +28 Critical Rate +10%
Mithril:Magic +11 Hit Rate +31 Critical Rate +11%
Zalety:
-Atakuje z dystansu
-Najwiêkszy DPS(Damage Per Second)
-Heal
-Buffy
-Wcale nie ma³y DMG
-Skille z efektami KnockBack oraz Down
Wady:
-Do¶æ ma³o Defa
-Ma³o HP
Punkty INT, DEX, STR
Te rozk³adamy tak, aby do 50 lvlu starczy³o nam na growth goal, który jest potrzebny na zrobienie questów "Leveling up".
Statystyki potrzebne na GG:
STR:57
INT:173
DEX:117
Potem mo¿emy dodawaæ dowolnie statystyki, ale ile i gdzie to zale¿y od naszego buildu, który bêdziemy chcieli mieæ.
Skillowanie
Tutaj oczywi¶cie nie powinno byæ problemów co 10lvl'i robimy rank up czyli mamy 1lvl wbijamy na lvl 10 robimy quest "Leveling up" i skillujemy na Dummys(kuk³y obok miast) lub na mobach, aby podnie¶æ obydwa ranki.
Magic: Wiadomo po co. Skille ipt itd (Poza skillami dodatkowe punkty INT, DEX, STR oraz wiêksza ilo¶æ HP)
Sword: Dla dodatkowych punktów INT, DEX, STR oraz wiêkszej ilo¶ci HP
Aby skillowanie sz³o szybciej od 40 lvla mo¿na za³o¿yæ sprzêt "Adept" oraz ringi/amulet, które zwiêkszaj± Skill EXP. Adepty zaczynaj± siê od Citrine/Aradmid/Shadowsteel.
Sprzêt(Ubranie oraz broñ) mo¿e uzyskaæ od +1 Skill EXP do +4
Ringi od +2 do +5
Amulet od +4 do +10
Bracklet od +2 do +3
Earingów nie ma
Wiêkszy skill EXP mo¿na uzyskaæ równie¿ z Yellow, Steel Blue i Green Board oraz ze slotów z peta.
Skill EXP idzie równomiernie, nie wa¿ne czy bijemy skillami ze Sworda, czy z Magic.
Bonusy jakie dostajemy za ka¿dy rank Sword oraz Magic:
SWORD
............................HP MP INT DEX STR
Novice................. - - - - -
Apprentice ..........+20 +10 - +4 +4
Regular ..............+30 +15 - +6 +6
Expert ................+40 +20 - +8 +8
A.Expert..............+50 +25 - +10 +10
Master ................+60 +30 - +12 +12
A.Master..............+70 +35 - +14 +14
G.Master..............+80 +40 - +14 +14
Completer............+90 +45 - +14 +14
Transcender.........+100 +50 - +14 +14
MAGIC
..........................HP MP INT DEX STR
Novice..................- - - - -
Apprentice..........+10 +20 +4 +4 -
Regular..............+15 +30 +6 +6 -
Expert................+20 +40 +8 +8 -
A.Expert.............+25 +50 +10 +10 -
Master................+30 +60 +12 +12 -
A.Master.............+35 +70 +14 +14 -
G.Master.............+40 +80 +14 +14 -
Completer...........+45 +90 +14 +14 -
Transcender....... +50 +100 +14 +14 -
Oraz liczba slotów do poszczególnych skilli:
SLOTS
.......................Sword Magic Upgrade
Novice.................3 4 1
Apprentice...........4 5 2
Regular...............5 7 2
Expert.................6 8 3
A.Expert..............7 11 3
Master................10 14 4
A.Master.............11 15 4
G.Master.............12 18 5
Completer...........13 18 5
Transcender........14 18 6
Skille Magic:
Novice:
Power Shot: Skill atakuj±cy mo¿na kupiæ [9 lvl]
Regeneration: Przydatny do skillowania wbijamy na maxymalny lvl potem zamieniamy go na Vital Bless.
Magic, Fire, Aqua, Terra, Wind, Freezing, Lighting Arrow: Skille atakuj±ce ró¿ni± siê od siebie wygl±dem oraz DMG'em.
Apprentice:
Critical Shot: Jeden z najlepszych skilli je¿eli wejdzie crit to ma najwiêkszy DPS ze wszystkich skilli.
Podstawa w pvp lub bossy [20lvl]
Precision: Buff daj±cy Hit Rate polecam kupiæ gdy¿ od 140lvlu bêdzie przydatny [20lvl]
Repulsive Armour: Buff daj±cy def rate, wa¿ny w walce z moobami [20lvl]
Magic, Fire, Aqua, Stone, Wind, Ice, Lighting Blast: Tak jak arrowy ró¿ni± siê wygl±dem i DMG'em - nie kupujemy, czekamy na du¿o silniejsze lance i cannony. [9lvl]
Regular:
Explosion Shot: Pierwszy skill obszarowy je¿eli chcesz zgarniaæ kilka moobów na klatê. Mo¿na kupiæ i z tego biæ [9lvl]
Magic, Fire, Aqua, Terra, Wind, Freezing, Lighting Lance: Skille atakuj±ce. Jedne z najlepszym DPS'em polecam Terra i Fire ich u¿ywa siê do koñca gry, niektórzy u¿ywaj± tak¿e Aqua. S± to skille przeszywaj±ce. [20lvl]
Eagle eye: Buff daj±cy Hit Rate, mo¿na go rzuciæ tylko na siebie jednak koliduje siê pó¼niej z Vital Force. Od 140 lvlu bêdzie przydatny. [20lvl]
Blind: Buff obni¿aj±cy Hit Rate przeciwnika - nie przydatny w ca³ej grze.[0lvl]
Expert:
Poison Arrow: Skill zatruwaj±cy oprócz swojego DMG'a zatruwa. Na lvl'u 20 co 2 sekundy zabiera przeciwnikowi 67HP. Niektórzy twierdz±, ¿e dobry, ale ja go nie u¿ywam dla mnie jest zbêdny. [0 lub 20lvl]
Lower Defence: Buff obni¿aj±cy DEF przeciwnika. W pvp szkoda cennych sekund, w pve przydaje siê na bossy, gdy brak nam debuffera. [0 lub 20lvl]
Magic, Fire, Aqua, Stone, Wind, Crystal, Lighting Canon: Czary obszarowe równie¿ z do¶æ du¿ym DPS'em. Polecam Stone, Fire oraz Lighting. Posiadaj± w³a¶ciwo¶æ KnockBack. [18 lub 20lvl]
A.Expert:
Shadow Shot: Skill, który ma najwiêkszy DPS, obszarowy. [20lvl]
Mana Condense: Buff daj±cy Magic, bardzo przydatny [20lvl]
Sharpnes: Buff daj±cy atack. Dla FA nie przydatny ale dla klas "sword" mo¿e byæ u¿yteczny. Mo¿esz w przysz³o¶ci kupiæ jak bêdziesz mieæ Skill Pointy [0 lub 20lvl]
Vital Force: Buff daj±cy HP, obowi±zkowy. [20lvl]
Master:
Drilled Shot: £adnie wygl±da, ale nic poza tym. Opóznienie w DMG, a przy tym marny DPS. Jak dla mnie nie warto go kupowaæ. [0lvl]
Resist Intension: Buff z resistami na Stun, KnockBack, Down. Przydatny na TG lub War channel je¿eli nie u¿ywasz combo. Osobi¶cie go nie posiadam. [0 lub 20lvl]
Greater Heal: Skill lecz±cy HP(odnawia 720hp) bardzo przydatny. [20lvl]
Vital Bless: Buff odnawiaj±cy co 2 sekundy HP. Jak dla mnie bezu¿yteczny. Niektórzy go u¿ywaj± na wy¿szych lokacjach niby siê sprawdza, ale to ju¿ musisz samemu sprawdziæ. [0 lub 20lvl]
A.Master:
Prismatic Arrow: Skill atakuj±cy jak dla mnie nieprzydatny ma³y DMG i ma³y DPS. [0lvl]
Thursting Arrow: Buff dodaj±cy szanse (%) na wej¶cie KnockBack z Twoich skilli. Ca³kiem przydatny do canonów. [20lvl]
G.Master:
Gravity Distortion: Skill ze stunem (85%) Bardzo przydatny do PvE. [12lvl]
Art Of Healing: Buff, który dodaje "moc" Twojemu healowi. [20lvl]
Completer:
Mass Heal: Buff lecz±cy HP Tobie oraz cz³onkom Twojego party(odnawia 720hp). [20lvl]
Shooting Star: Najpotê¿niejszy skill u FA niestety ma³y DPS, gdy atakujemy wiele celi. Du¿a szansa na KnockBack (90%) Osobi¶cie non stop nie u¿ywam, wole canony. Mam go na 20lvlu ¶wietnie siê sprawuje jako koñcz±cy skill w combo. [9 lub 20lvl]
Transcender:
Art Of Sniping: Krótki buff, który jest potê¿ny na 20lvl'u dodaje Critical Rate oraz Critical DMG. [20lvl]
Skille Sword:
Novice:
Flash Draw: Nie potrzebny (Sword rank bije siê z magii)
Impact Stab: Nie potrzebny (Sword rank bije siê z magii)
Fade Step: Przydatny do uciekania przed moobami lub w pvp [9lvl]
Apprentince:
Dash: Podstawowy skill dla wszystkich klas umo¿liwia szybsze poruszanie siê [9lvl]
Regular/Expert/A.Expert/Master/A.Master/G.Master/Completer/Transcender: Skille nie potrzebne sword rank bije siê z magii.
Upgrade Skill:
Wersja bardziej na pvp:
HP - Vitality Mastery
Def 1 - Defensive Sense
Def 2 - Damage Absorb
Def Rate - Sixth Sense
Magic 1 - Force Control
Magic 2 - Ruling Force
Wersja bardziej na PvE:
HP - Vitality Mastery
Def - Damage Absorb
Def Rate 1 - Reflex
Def Rate 2- Sixth Sense
Magic1 - Force Control
Magic2 - Ruling Force
Special skills:
Astral Bow: Omówione na pocz±tku poradnika.
Battle Aura: Dostajemy od 10 lvl'a (za wykonanie questu lvl'ing up). Wraz z ka¿dym kolejnym lvl'ing up jej bonusy wzrastaj±. [Dodaje attack, magic, defense, hit rate, defense rate, Crt. DMG, Crt. Rate, Hp Restore (2 per sec <-- To siê nie zmienia)]
Multi Shooter (Battle Mode 1): Dostajemy od 30 lvl'a (za wykonanie questu lvl'ing up). Pozwala na wypuszczenie max 3 razy tego samego skilla w tym samym czasie w 3 ró¿ne istoty. Blokuje skill Shooting Star. Wraz z ka¿dym kolejnym lvl'ing od up bonusy wzrastaj±. [Dodaje attack, magic, defense, hit rate, defense rate]
Twin Gunner (Battle Mode 2): Dostajemy od 50 lvl'a (za wykonanie questu lvl'ing up). Nasze obry/crystale zamieniaj± siê w dwa pistolety, które pozwalaj± atakowaæ dwa cele równocze¶nie(warto zauwa¿yæ, ¿e dmg jest taki sam bez wzglêdu na to czy bijemy cel z jednego czy z dwóch pistoletów). DPS z tego BM'a jest potê¿ny, DMG te¿ nie najgorszy, jak dla mnie najlepszy BM2 na bossy i pojedyñcze mooby. Je¿eli chcemy z niego atakowaæ musimy w opcjach zaznaczyæ opcje auto attack (Options>Game> Auto Attack lub Ctrl+A). Aby atakowaæ pistoletami musimy u¿yc jednego skilla i na tym skoñczyæ lub od razu klikn±æ "Normal attack". Wraz z ka¿dym kolejnym lvl'ing up bonusy wzrastaj±. [Dodaje attack, magic, defense, hit rate, defense rate]
Fatal Shot: Skill atakuj±cy mo¿emy go u¿yc tylko, gdy mamy w³±czone BM2. DMG taki sobie crit mo¿e byæ, zabiera co 2 sec 20HP przez 10 Sec, niestety ze wzglêdu na DPS tego specjalnego skilla nie u¿ywamy go..
Exp:
1-40lvl- Wszystkie questy jakie s± mo¿liwe
41-60lvl- Ca lvl 1, questy, Pomarañczowe mooby
61-75lvl- Ca lvl 2, Questy, Pomarañczowe Mooby
75-95lvl- RS, Questy, Pomarañczowe Mooby
95-110lvl- EoD, questy, Pomarñczowe Mooby
110-125lvl- Likeside 1,2 questy
125-140lvl- Mutant Forest, questy
140-170lvl- Dungi, PF
Buildy:
Pozwoli³em sobie skopiowaæ jeden temat bo jest ¶wietnie opisane co i jak.
Dziêkuje Luke, ¿e stworzy³e¶ ten temat.
PvP build:
Martial stuff+orby. Postaæ rozwijamy w³a¶ciwie tak jak wizza, Statystyki takie jak ka¿e Growth Goal czyli 57 STR oraz 117 DEX, aby móc wykonywaæ lvling up'y w przysz³o¶ci (w tych statach zmie¶cimy siê pod osm martial +6 oraz topaz orb +6), reszta w INT. Taki build spokojnie pozwala nosiæ wszystkie martiale i orby(du¿y DMG - naprawdê du¿y ). W mojej opinii to jest build tylko i wy³±cznie na PvP, poniewa¿ moby maj± nas na 2-3 hity (a jak wiadomo high-lvlowe stworki maja w dupie nasz stun )
Plusy:
- bardzo du¿y DMG, pvp mo¿na wygraæ z ka¿dym,
- fajny wygl±d (martiale + bow <mniam> ).
Minusy:
- beznadziejny def (najs³abszy w ca³ej grze?),
- równie s³aby def.rate, który mimo i¿ podnosi siê dziêki martialom, to nie osi±ga wystarczaj±cej warto¶ci przez pomijanie DEXa przy rozwoju,
- nikt nas nie chce w party, bo zaraz giniemy
Tutaj dodam od siebie tylko tyle, ¿e w PvP build idzie przej¶æ wy¿sze dungi i solowaæ bossy.
PvP/PvE build ze wskazaniem na PvP:
Battle stuff+orby. Postaæ rozwijamy tak by móc zmie¶ciæ siê w battle +6(111 STR 223 DEX), reszta w INT. Dziêki takiemu rozwi±zaniu nasz def nie spada tak drastycznie dziêki battle setowi, a i orby pomagaj± w osi±gniêciu wysokiego DMG. W mojej opinii build ten pomaga z ³atwo¶ci± wygrywaæ PvP, a i w PvE nie jeste¶my pierwszymi leszczami
Plusy:
- du¿y DMG,
- z defem nie jest najgorzej,
- uniwersalny build.
Minusy:
- ¶redni wspó³czynnik def.rate'u,
- w pve jest dobrze, ale czasem trzeba siê nagimnastykowaæ, ¿eby wyj¶æ z opresji .
PvP/PvE build ze wskazaniem na PvE:
Battle stuff+orby. Build chyba wymy¶lony przeze mnie . Pakujemy tyle INT ¿eby siê zmie¶ciæ w orby (oko³o 450 dla topazów), resztê w DEX, tylko tu te¿ nie jest tak, ¿e do koñca gry w niego pakujemy, tylko w pewnym momencie równomiernie rozk³adamy punkty miêdzy INT, a DEX. Dla STR oczywi¶cie absolutne minimum, ¿eby siê zmie¶ciæ w battle set.
Plusy:
- sporo defa i def.rate'u (zapewnia to DEX),
- dobry DMG,
- uniwersalny build.
Minusy:
- ju¿, nie koksimy w pvp jak w buildach powy¿ej
PvE build:
Battle stuff+crystale. Build proponowany przez twórców gry Mie¶cimy siê w crystale i battle, resztê rozdajemy mnie wiêcej po równo w INT i DEX'a. W mojej opinii (szczególnie pakuj±c wiêcej punktów w DEX'a), mo¿na bez problemów w party robiæ za supportera, nie martwi±c siê otaczaj±cymi nas mobkami.
Plusy:
- du¿o defa i def.rate'a,
- tradycyjny wygl±d (to plus?)
- dungi i high lvlowe mapy nie sprawiaj± nam problemów.
Minusy:
- bardzo s³abo sprawdza siê w PvP, aczkolwiek s± tacy co daj± radê
- ma³o DMG, co bywa irytuj±ce.
Mo¿na wyodrêbniæ jeszcze jeden build, który nazwa³bym "supporter". W³a¶ciwie jest on taki sam jak PvE build, z t± ró¿nic± ¿e wszystkie zbêdne punkty ³adujemy w dexa, by mieæ jeszcze wiêcej defa i def rate'a.
Tabela DPS:
Tabelka DPS
DPS Shooting Star'a, którego nie ma w tabelce:
SS 20lv: 697.5 (przy 750 Magic)
Sprzêt:
Helm: Wstawiaæ jak najwiêcej critic dmg lub amp+critic dmg, je¿eli wybieramy amp build.
Suit: Amp+HP
Boots: Amp+HP / Vamp na PvE
Gloves: Amp / Vamp na PvE
Rings: RoL+2x2 + 2x Critical Ring+2 / Life Absrob na PvE
Amulet: Of pain / Vampiric na PvE
Epaluette: Of sage
Bracelet: Albo extortion, wówczas zak³adamy ringi of luck, albo of sage, wtedy life absorb ring
Earings: Vampiric
Orb/Crystal: CRT DMG / Amp
Tutaj warto dodac, ze dla FA 5% hp steal jest wystarczaj±ce i mo¿na je mie¿ w ró¿ny sposób: mo¿na mieæ od razu rêkawice z 5% hp steal(które raczej ciê¿ko dostaæ), ale mo¿na miec np. tak jak Ariada, ¿eby nie traciæ rate z roli- rêkawice 3% hp steal i do tego extortion bracelet. Ka¿demu FA przyda siê tak¿e eog+6 ;p
Amp w orbach/crystalach oplaca siê jedynie mieæ, gdy s± to orby/crystale mithrill.
Combo:
Combo to jest wybór ka¿dego gracza z osobno jednak mam tutaj propozycje.
Combo na PvE GM(Stun) oraz skille uzupe³niaj±ce czas stuna (5 Sec):
GM(12lvl)>Fire Canon(19lvl)>Lighting Canon(18lvl)>Stone Canon(19lvl) <--- Takie moje combo. Dlaczego same canony? Pozniewa¿ licze na Knock Back(w razie czego jakby stun nie wszed³), który ma du¿± szansê wej¶cia z buffem Thrusting Arrow oraz nie maj± ma³ego DPS i co najwa¿niejsze skille obszarowe.
GM(12lvl)>Shadow Shot(20lvl)>Poison Arrow(20lvl)>Stone Canon(20lvl)>Lightning Canon(20lvl) <--- Combo by K3nny. Legendarne combo, sprawdzone przez wielu graczy, które daje 100% stunlocka.
GM(12lvl)>Shadow Shot(20lvl)>Stone Canon(20lvl)>Shooting Star(9lvl) <--- Combo Ariady podobno siê sprawdza ;]
Warto te¿ wspomnieæ o Non Combo Stun Combo, a wiêc sekwencji skilli, która równie¿ trzyma moby w miejscu, ale nie wymaga u¿ywania przycisku aktywacji "combo":
GM(12lvl)>Stone Canon(20lvl)>Shooting Star(9lvl) <--- to combo mo¿na u¿ywaæ z autoatackiem
Combo do PvP:
Powinno byæ jak najszybsze, a wiêc skille z najwiêkszym DPS:
Critical Shot(20lvl)>Shadow Shot(20lvl)>Terra Lance(20lvl)>Fire Lance(20lvl)>Stone Canon[19 lub 20lvl zale¿y czy masz w combo na PvE (trzeba wzi±æ pod uwagê Cool Time)] "
Offline